ORDER Cechas design
Translate to English
go back to meniu
back
go back to ikvepimas.lt
 
ART inspirations CECHAS inspirations VIDEO inspirations PHOTO inspirations AD inspirations DESIGN inspirations EVENTS inspiration AUDIO inspirations VISI įkvėpimai.. Visi CECHO įkvėpimai.. ART inspirations CECHAS inspirations VIDEO inspirations PHOTO inspirations AD inspirations DESIGN inspirations EVENTS inspiration AUDIO inspirations VISI įkvėpimai..
 

_______________________________________________________________________
Kategorija: Dizainas (Design), Menas (Art), Popierius, Foto (Photo), Renginiai (Events)

Venecija garsėja ne tik romantika dvelkiančiais kanalais, kaukėm, kino festivaliu, bet ir tarptautine meno bienale, kuri šiam mieste rengiama nuo 1895 metų. Šiais metais, pavadinimu "Think With the Senses - Feel with the Mind. Art in the Present Tense.", ji surengta jau 52 kartą per savo istoriją. O per pirmuosius keturis mėnesius vaizduojamųjų menų ekspozicija jau pritraukė daugiau nei 200 000 lankytojų ir pelnytai vadinama lankomiausia meno paroda visoje Italijoje.

Venecijos bienalė jau daugiau nei šimtmetį yra viena prestižiškiausių kultūrinių institucijų pasaulyje. Nuo pat įkūrimo šis avangardinis renginys skatino naujų meno krypčių atsiradimą, o jame dalyvauti troško ir trokšta modernūs, įvairiausio žanro menininkai. Venecijos bienalė skirstoma į šešis - vaizduojamųjų menų, architektūros, teatro, muzikos, šokio bei kino - sektorius.

Šiemet Venecijos bienalėje vyrauja politinis menas, išryškinantis mirties, karo, skurdo ir nekontroliuojamos jėgos tematikas. Dauguma bienalėje dalyvaujančių menininkų savo darbais siekia šokiruoti, atskleisti skaudžią realybę, priversti susimąstyti apie žmogaus bedvasiškumą, atsiribojimą nuo realybės.

Bilietą, kuris kainuoja nei daug, nei mažai – 10 eurų studentui, įsigyti paprasta. Prie bilietų kasų klaidingas ramybės įvaizdis, kurį tuoj pat sujaukia šurmuliuojantys turistų būriai ir verkiantys vaikai. Turistų būriai dažniausiai iš Japonijos, vaikai – vietiniai, italai. Tačiau prabėgus pro linksmai akį merkiantį bilietų kontrolierių patenki į visai kitokią, pesimistinę erdvę.

Tik įžengus į Arsenalą žvilgsnis užkliūva už argentiniečio L. Ferrari darbo pavadinto „Vakarietiška krikščioniška civilizacija“. Tai didžiulis plastikinis naikintuvas, ant kurio tarsi prie kryžiaus prikaltas Jėzus Kristus. Karo temą tęsia ir amerikietė E. Prince, pieštuku perpiešusi Afganistano ir Irako karuose žuvusių amerikiečių kareivių nuotraukas ir nukabinėjusi jais didžiulę sieną. Netoliese rodomas videofilmas, sukurtas italų menininko P. Canevari, kuriame vaizduojamas paauglys berniukas, prie subombarduoto Serbijos kariuomenės štabo Belgrade, spardantis žmogaus kaukolę taip, tarsi ji būtų futbolo kamuolys.

Ganoje gimusio, o dabar gyvenančio Nigerijoje menininko E. Anatsui darbai tikrai išsiskiria iš kitų. Kūriniai, pagaminti iš išmestų ir supjaustytų gazuoto gėrimo skardinių bei butelių kamštelių sukelia gobeleno įvaizdį. Neįprastos ne tik žaliavos, bet ir kūrinių dydis - 550 x 650 cm. Milžiniškas kruopštus darbas mirguliuojantis Afrika.

Palikime senove alsuojantį Arsenalą ir siauromis gatvelėmis keliaukime į Giardini. Nors jau rugsėjis - nuo saulės noriai slepiamės šešėliuose. Ji spigina ir žaidžia vandenyje dar labiau blukindama pastatus bei džiovindama skalbinių eiles, nutysusias tarp balkonų. Giardini, didžiuliais medžiais apaugusį parką, įsitaisiusį rytinėje Venecijos dalyje, pasiekiame po pusvalandžio ir iškart, pavaišinti be galo stiprios ekspreso kavos puodeliu, įsimaišom į lankytojų būrį.

Giadrini iš viso yra 29 paviljonai, pastatyti skirtingu laikotarpiu. Paviljonai skiriasi ne tik architektūra, bet ir dydžiu, vieni iš jų skirti vienos konkrečios valstybės menininkams, kiti po savo stogu glaudžia keletą tautų.

Įžengus į Korėjos paviljoną laukė simpatiškas siurprizas. Jaunas menininkas, vardu Hyungkoo Lee, pagamino išgalvotas fosilijas, kurios labai jau priminė personažus iš animacinio filmuko „Tomas ir Džeris“. Visame užtemdytame paviljone buvo pridėliota pseudo-archeologinių įrankių, piešinių bei radinių, kurie moksliškai turėtų patvirtint rekonstruotų fosilijų tikrumą. Kanados paviljonas sukėlė priešingas emocijas. Tai buvo siurrealistinis stiklinis namas, prigrūstas voverių bei paukščių iškamšų, plaukų, uogų, grybų, vilkolakių ir labai padidintų beirstančių žmogaus kūno dalių. Trumpai tariant, pilnas komplektas šiurpinančių elementų.

Vienas linksmiausių paviljonų priklauso ispanams J. Vallare ir R. Lamata. Patalpoje be langų rodomas filmas, kuriame tie patys menininkai baltame fone sėdi šalia vienas kito, dramatiškai gestikuliuodami rankomis bei nuolat ritmiškai šūkaliojantys politinių veikėjų vardus bei jų ištartas frazes: „Marksas!“ „Maaao!“ „Marksas!“ „Maaaaoooo!“ „Hitleris!“ Ir tai tikrai yra žymiai juokingiau nei gali pasirodyt.

Romantiškiausiu darbu pavadinčiau suomės M. Wirkkala'jos instaliaciją „Nusileidimas uždraustas“. Mažoje šviesioje patalpoje, kurios grindys padengtos daugybės spalvotų stikliukų gabalėlių pastatyta sena medinė valtis, pilna vandens. Valtis ritmiškai siūbuoja sukeldama miniatiūrines bangeles, o į sieną atremtos permatomos kopėčios, kurias nelengva įžiūrėti, kviečia lipti į dangų pro atdarą stoglangį. 

Interaktyvias - Švedijos paviljonas. J. Dahlgren kviečia visus lankytojus drąsiai paimti plastmasines strėlytes, kurių prikrautos pilnos dėžės, ir mesti į juodai geltonų taikinių nukabinėtą sieną. Taip, čia ir dabar kuriamas ir tobulinamas menininko sukurtas kūrinys. Italijos paviljone galima aptikti rumunų menininko D. Perjovschi piešinius ant sienos. Nupiešti paprasta balta kreida ant juodos sienos jie daug kam gali atrodyti per daug paprasti ar net sukelti ironišką šypseną, tačiau reikia tik atidžiau juos patyrinėti!

Japonijos paviljonas vėl sugrąžina jau beveik pamirštą karo temą. M. Okabe demonstruoja 1,400 frotažo technika padarytų darbų iš Hirosimoje esančio uosto bei traukinių stoties. Reljefiniuose piešiniuose matomi atominės bombos sprogimo pėdsakai. Militaristinę temą savo tapybos darbuose tęsia ir C. Samba iš Kongo. Daug negyvų kūnų, naikintuvų, bombų bei ryškios ir grynos spalvos.

Daugybė paviljonų, daugybė įspūdžių ir minčių knibždančių galvoje. Neįmanoma visų prisiminti ir aprašyti. Tarsi vaikščiotum po Šiuolaikinio meno centrą tik gerus dvidešimt kartų didesnį. Darbų ir instaliacijų įvairovė žavi, nuo drėgno oro garbanojasi plaukai, o šimtai aplink šmirinėjančių driežiukų primena, kad turi atsargiai dėti kojas.


Peržiūrėti nuotraukas.

Teksto ir nuotraukų autorė: Agnė Taurinskaitė.

_______________________________________________________________________

2007-10-23 01:20 | Alius Levinskas
1]
Alius 23 Oct 2007 11:37 am
gaila nebuvau, taciau kaip puiku jog galime dalintis informacija smile

2]
Andrius 23 Oct 2007 10:40 pm
Mano pana.....beje būtų gerai, kad prie aprašymo kiekvieno kūrinio, būtų ir jo fotkė...

3]
Alius 24 Oct 2007 12:57 am
tai va, kad nelabai patogu, galima gal patobulinti, jog paprastas jpg isitalpintu kaip avataras?

Content Management Powered by CuteNews

 
subscribe to cecho.ikvepimas.lt RSS feed
 
Find your inspiration.. | SEARCH
Share your inspiration with us.. | SENT
 
www.ikvepimas.lt go to www.ikvepimas.lt go to inspiration FACEBOOK Cechas on TWITTER